Články s tématem Brno

Strana: 1 2
Počet článků: 14

1. Líšeňský Pivní Festival - pohoda na sídlišti

Na minulý víkend jsme měli v jihomoravské metropoli naplánovánu rodinnou návštěvu a jako obvykle jsme volný čas využili k ochutnávání moravských piv…

Marley, 18. května 2017

Dojmy z Moravian Homebrewers Meeting

Minulou sobotu v Brně proběhl první ročník setkání domovarníků Moravian Homebrewers Meeting. Tradičně se v tuto dobu konávala pražská PIHA, ale kvůli zaneprázdněnosti organizátora Honzy Kočky (momentálně připravuje Děčínský pivovar) byla letos akce zrušena. MHM bylo svoláno dosti narychlo, přeci jen za tři týdny se řada piv prostě připravit nedá, ale rozhodně to bylo lepší, než kdyby neproběhlo nic.

Akce se konala v areálu pivovaru Starobrno, v sále nad Pivovarskou restaurací. …

Marley, 3. prosince 2013

Návrat do brněnských restauračních pivovarů

S Marleyem celkem pravidelně jezdíme za účelem různých rodinných návštěv do Brna a většinou spojíme příjemné s příjemným a doplníme tyto výlety také o průzkum brněnské pivní scény. Předminulý víkend jsme tak po nějaké době opět navštívili všechny brněnské restaurační minipivovary a v tomto článku shrnu nejčerstvější dojmy z těchto podniků.

V současnosti jsou v Brně 4 restaurační minipivovary, přičemž jeden z nich provozuje dvě restaurace. Nejstarším brněnským mini, založeném již roku 1992, je pivovar Pegas, který později s odstupem dvanácti let následovat v roce 2004…

Bludice, 6. března 2013

Pivní Brno, část 1. - U Alberta, Zastávka, JBM Brew Lab Pub a Lucky Bastard Beerhouse

Počátkem dubna jsme měli v Brně rodinné povinnosti, jako obvykle jsme se rozhodli je spojit s průzkumem zdejších pivních pamětihodností. Měli jsme v plánu i výlet mimo Brno…

Marley, 15. dubna 2016

Pivní Brno, část 2. - Magistr, Immigrant, Taproom, Richard a Dřevěný sud

Pokračujeme v našem povídání o zajímavých brněnských pivnicích a převážně moravských, často nových pivech. Kvalita piv nebyla tak rozporuplná jako…

Marley, 21. dubna 2016

Pivní cesta do Brna a zase zpátky

Předminulý víkend se Bludice vydala na služební cestu za Žabožrouty, Bořík zase klasicky tlačit nějaké Gambáče na výletě do Horní Dolní. Já spojil příjemné s užitečným a jel navštívit rodné Brno a zároveň se pustil do menšího pivního průzkumu.

Pro pivního turistu je ideálním prostředkem vlak a před rokem vzniknuvší pivovar Faltus v České Třebové posloužil jako první občerstvovací stanice. Nedávno zde uvařili Red Ale a pšeničné, ale k dispozici nyní byla jen ona Českotřebovská pšenice. Ta mne vyděsila už svým vzhledem – béžová barva, naprosto zakalené. V chuti a vůni…

Marley, 6. září 2013

Pivní pouť po Brně - U Alberta, Lucky Bastard Beerhouse, Zastávka, JBM Brew Lab Pub a F.A.Bar

Dnes se vrátíme do doby před týdnem, kdy jsme přicestovali do Brna na rodinnou návštěvu a při této příležitosti ochutnali řadu často nových moravských piv…

Marley, 23. května 2017

Pivní průzkum v Brně - U Alberta, Pivárium, The Immigrant, U Poutníka

Jak jsem slíbila v komentářích pod svým nedávným článkem, vrátíme se na Pivnících na brněnskou pivní scénu ještě jednou. Tentokrát se naše vyprávění bude týkat hospod, barů a pivních restauracích. Před měsícem jsme jich během víkendu obešli několik a měli jsme v plánu prozkoumat ještě více, leč nezadařilo se. Neúspěchem skončila návštěva Baru, který neexistuje, kde nás vypoklonkovali hned po vstupu s poněkud zvláštní otázkou, kolik nás je. Když jsme odpověděli, že dva, bylo nám oznámeno, že mají bohužel plno. …

Bludice, 19. března 2013

Pivní výlet v Brně - Beránek, Netopýr, Žába a Magistr

Před odjezdem za lyžováním v Rakousku jsme se ještě krátce zastavili v Brně. Zbylo nám trochu času v sobotu večer, a tak jsme vyrazili na další objevování pivních krás tohoto města.

Tentokrát naše kroky zamířili do restaurace U Bílého beránka, zde totiž mělo být k ochutnání „domácí a jedinečné“ pivo Beránek. Restaurace byla pěkná, nekuřácká a obsluha příjemná a ochotná. Sedli jsme si a zeptali se číšnice, co že je to pivo Beránek vlastně zač a kde ho vaří. I dostalo se nám odpovědi, že ve Velkém Březně. Z domácího piva se vyklubal nudný euroležák…

Bludice, 5. dubna 2012

Pivní výlet v Brně - Den druhý v Líšeňském pivovaru a na Vánoční pivní besídce Pivní rozmanitosti

Na nedělní poledne jsme měli naplánovanou návštěvu pivovaru Pegas. V Magistrovi jsme se však od pana Svobody dozvěděli o dalším novém pivovaru, který úplně unikl naší pozornosti. Nachází se až na kraji Brna a jmenuje se Líšeňský pivovar. Měníme tedy plány a místo do Pegasu (který už bohužel navštívit nestihneme), vyrážíme do Líšně. Líšeňský pivovar se nachází v jakémsi komunistickém nákupním komplexu. Uvnitř je však velmi pěkně opravený a útulný. Pozitivem je, že je čistě nekuřácký. Navíc je také téměř prázdný. …