Články s tématem Bavorsko

Dle: abecedy data přidání
Strana: 1 2 3 4 5
Počet článků: 43

Pivní průzkum Horního Bavorska, díl 3. - Schwangau, Speiden, Kaufbeuren, Nesselwang, Pfronten

V zapomenutých hlubinách databáze rozepsaných a nikdy nepublikovaných článků na Pivnících, jsme objevili pozapomenutý poslední díl vyprávění o zimním pivním zkoumání Horního Bavorska. …

Bludice, 26. dubna 2016

Pivní průzkum Horního Bavorska, díl 2. - Oberammergau, Weilheim, Schongau, Murnau

Jak jsem již psala v minulém článku, po Ettalu byl náš výlet předčasně ukončen nepřízní počasí a další pivovary jsme tedy museli objet jiný den.

Jako do prvního jsme vyrazili do pivovaru Ammergauer Maxbräu. Z Garmische-Partenkirchenu nás téměř až k němu dovezl autobus. Byli jsme zde trochu dříve, takže jsme museli počkat na otevření. …

Bludice, 1. července 2015

Pivní průzkum Horního Bavorska, díl 1. - Mnichov, Mittenwald, Ettal

V zimě 2014 jsme se vypravili na zimní lyžování do nové destinace. Po letech lyžování v Rakousku jsme vyměnili náš cíl za skromnější Bavorsko, konkrétně Garmisch-Partenkirchen. Pravdou je, že sjezdařský areál zde není tak rozsáhlý, jako areály v Rakousku a také služby na sjezdovkách jsou trochu méně luxusní. Oproti Rakousku má však Garmisch-Partenkirchen jednu velkou přednost…

Bludice, 29. června 2015

Bavorsko na kole podruhé, den 11. - Nepivní bonus

Po sérii článků věnované našemu loňskému pivnímu putování přidáváme ještě cestovatelský nepivní bonus. Kdo se tedy zajímá pouze o pivo, nechť dále nečte :)

Náš zážitek s Českými dráhami (na kterém se podílely i Německé dráhy)… Aneb, to nevymyslíš: Naplánovali jsme si odjezd z Norimberku v 17:46. …

Bludice, 16. června 2015

Bavorsko na kole podruhé, 10. den - Forchheim, Norimberk

Ráno se probouzíme v třešňovém sadu. Třešně zde zřejmě nikdo nečeše (je jich plná zem), i když jinak se o sad majitel vzorně stará. Třešeň nad naším stanem je obalená obrovskými šťavnatými téměř černými třešněmi. Spořádáme jich pěknou hromadu k snídani a ještě si načešeme do ešusu na cestu. Vracíme se po cyklostestezce mezi sady zpět do Pretzfeldu. V Hagenbachu potkáváme pekařství, tak si zde kupujeme koláč… třešňový, jak taky jinak. …

Bludice, 9. června 2015

Bavorsko na kole podruhé, 9. den - Forchheim, Raiferberg, Pretzfeld, Ebbermanstadt, Unterzaunbach

Probouzíme se brzy ráno do horkého slunečného dne. Slunce nám již od brzkých ranních hodin praží do stanové plachty plnou silou. Divoká prasata jsou už sice pryč a někde v klidu pospávají, přesto v rychlosti balíme a rovnou vyrážíme na cestu. Na kafe v tom vedru stejně nemáme chuť a snídani si radši dáme někde ve stínu. Před odjezdem jenom v rychlosti prozkoumáme další plány a zjišťujeme, že nemá smysl pokračovat dál v cestě tímto směrem. …

Bludice, 4. června 2015

Dno pytle v novém

Není to ani rok od chvíle, kdy v Kateřinské otevřela malá hospůdka Dno pytle, specializující se především na bavorská piva. Rok uplynul jako voda a hospůdka opět zavřela. Naštěstí ne natrvalo. Dno pytle se pouze přesunulo do většího prostoru na Vinohradské.

V pondělí se konala slavnostní otvíračka nového prostoru, na které jsme prostě nemohli chybět… podobně jako nespočet pivních milovníků z celé Prahy a přidruženého okolí. …

Bludice, 28. května 2015

Bavorsko na kole podruhé, 8. den - Stiebarlimbach, Hallerndorf, Buttenheim, Gunzedorf

V sobotu ráno nás probouzí nezvyklá zima. Nejdříve se lekneme, že se počasí zkazilo, ale obloha je stále modrá a slunce svítí, to jenom pod střechou nad Schmausenkellerem je chladno. Sestra paní domácí doráží do Kelleru okolo osmé hodiny a utírá stoly, aby je sobotní návštěvníci měli čisté. Keller otvírá ve dvanáct. Mezitím, když vidí, že už jsme vzhůru, nám stihne uvařit a přinést kávu jako pozornost podniku. Úžasné. …

Bludice, 21. května 2015

Bavorsko na kole podruhé, 7. den - Mühlendorf, Bischberg, Bamberg, Stegaurach, Untergreuth, Reundorf

Ráno se budíme do dalšího prosluněného dne. Až moc prosluněného. Slunce nás začíná ve stanu grilovat hned po probuzení. Ale pořád lepší, než kdyby pršelo a Kellery byly zavřené.

Vyrážíme dolů z kopce do Priesendorfu. Zde se nachází restaurace pivovaru Schrüfer. Otevírá již od deseti hodin dopoledne, ale zahrádka je zatím zavřená. Musíme jít dovnitř. …

Bludice, 13. května 2015

Bavorsko na kole podruhé, 6. den - Drosendorf, Merkendorf, Breitengüssbach, Kemmern, Weiher

Ráno nám k snídani musí stačit samotné kafe. Jídlo jsme dojedli už včera ráno a od té doby jsme se pohybovali v tak zapadlých vesničkách, že jsme nikde nepotkali žádný obchod. Balíme tedy trochu hladoví a vyrážíme do Litzendorfu, kde cestou u rozkopané silnice potkáváme stánek pekařství. O snídani je postaráno. Dáváme si dva koláče a sníme je na lavičce vedle stánku. …