Články s tématem Bavorsko

Dle: abecedy data přidání
Strana: 1 2 3 4 5
Počet článků: 43

Bavorsko na kole podruhé, 6. den - Drosendorf, Merkendorf, Breitengüssbach, Kemmern, Weiher

Ráno nám k snídani musí stačit samotné kafe. Jídlo jsme dojedli už včera ráno a od té doby jsme se pohybovali v tak zapadlých vesničkách, že jsme nikde nepotkali žádný obchod. Balíme tedy trochu hladoví a vyrážíme do Litzendorfu, kde cestou u rozkopané silnice potkáváme stánek pekařství. O snídani je postaráno. Dáváme si dva koláče a sníme je na lavičce vedle stánku. …

Bludice, 27. dubna 2015

Bavorsko na kole podruhé, 7. den - Mühlendorf, Bischberg, Bamberg, Stegaurach, Untergreuth, Reundorf

Ráno se budíme do dalšího prosluněného dne. Až moc prosluněného. Slunce nás začíná ve stanu grilovat hned po probuzení. Ale pořád lepší, než kdyby pršelo a Kellery byly zavřené.

Vyrážíme dolů z kopce do Priesendorfu. Zde se nachází restaurace pivovaru Schrüfer. Otevírá již od deseti hodin dopoledne, ale zahrádka je zatím zavřená. Musíme jít dovnitř. …

Bludice, 13. května 2015

Bavorsko na kole podruhé, 8. den - Stiebarlimbach, Hallerndorf, Buttenheim, Gunzedorf

V sobotu ráno nás probouzí nezvyklá zima. Nejdříve se lekneme, že se počasí zkazilo, ale obloha je stále modrá a slunce svítí, to jenom pod střechou nad Schmausenkellerem je chladno. Sestra paní domácí doráží do Kelleru okolo osmé hodiny a utírá stoly, aby je sobotní návštěvníci měli čisté. Keller otvírá ve dvanáct. Mezitím, když vidí, že už jsme vzhůru, nám stihne uvařit a přinést kávu jako pozornost podniku. Úžasné. …

Bludice, 21. května 2015

Bavorsko na kole podruhé, 9. den - Forchheim, Raiferberg, Pretzfeld, Ebbermanstadt, Unterzaunbach

Probouzíme se brzy ráno do horkého slunečného dne. Slunce nám již od brzkých ranních hodin praží do stanové plachty plnou silou. Divoká prasata jsou už sice pryč a někde v klidu pospávají, přesto v rychlosti balíme a rovnou vyrážíme na cestu. Na kafe v tom vedru stejně nemáme chuť a snídani si radši dáme někde ve stínu. Před odjezdem jenom v rychlosti prozkoumáme další plány a zjišťujeme, že nemá smysl pokračovat dál v cestě tímto směrem. …

Bludice, 4. června 2015

Bavorsko na kole podruhé, den 11. - Nepivní bonus

Po sérii článků věnované našemu loňskému pivnímu putování přidáváme ještě cestovatelský nepivní bonus. Kdo se tedy zajímá pouze o pivo, nechť dále nečte :)

Náš zážitek s Českými dráhami (na kterém se podílely i Německé dráhy)… Aneb, to nevymyslíš: Naplánovali jsme si odjezd z Norimberku v 17:46. …

Bludice, 16. června 2015

Bavorsko na kole, den 10 - Falkenberg, Mitterteich, Waldsassen

A je to tady. Čeká nás poslední den našeho putování po Bavorsku a zároveň druhý den Zoiglování po Hornofalckém lese.

Ráno se od našeho nocležiště vracíme kousek zpátky po silnici a konečně nacházíme Waldnaabtal Radweg, která nás vede do Falkenbergu. Cyklostezka je to náročnější, po lesních cestách, dosti kopcovitá i kamenitá, ale vede moc pěknou přírodou a při příjezdu do Falkenbergu se nám jako bonus naskýtá krásný výhled na zdejší hrad. …

Bludice, 14. února 2014

Bavorsko na kole, den 2 - Furth im Wald, Arnschwang, Chammünster, Pösing, Roding, Bodenwöhr

V minulém článku jsme se podívali do Domažlic a navštívili jsme příjemnou Koutskou pivnici. Vyprávění jsme skončili v lese mezi Pasečnicí a Českou Kubicí. Zde se také ráno v půl deváté probouzíme, uvaříme si kafe a po nezbytné dávce kofeinu vyrážíme směr Česká Kubice. Cestou chytáme opět cyklostezku číslo 3 a díky špatnému značení ji také opět v Dolní Folmavě ztrácíme. Nakonec se nám už nechce vracet a bloudit příhraničím, takže dorážíme do Furth im Wald po hlavní a dosti frekventované silnici. Nu, pro příště aspoň víme, že v Dolní Folmavě máme odbočit po lesní cestě, na které je zákaz vjezdu a není zde žádný cyklistický ukazatel. …

Bludice, 1. října 2013

Bavorsko na kole, den 3 - Fischerfest a Amberg

V minulém díle našeho povídání o cestě do Bambergu a zpět na kole jsme skončili v lese kousek za Bodenwöhrem. Odsud ráno po vydatné borůvkové snídani vyrážíme směr Schwarzenfeld. Obávali jsme se toho, že cestu po malých cyklostezkách bude obtížné sledovat, ale nakonec se ukáže, že je výborně značená. Vlastně celou dobu jedeme po cyklostezce Regen – Naab, pojmenované podle dvou řek, které pro cyklisty propojuje. Trasa vede krásnou krajinou. Většinu času jedeme lesem a nakonec dorážíme k velkému jezeru Murnersee s neuvěřitelně čistou vodou. …

Bludice, 9. října 2013

Bavorsko na kole, den 4 - Sulzbach-Rosenberg, Etzelwang, Hersbruck, Lauf

V minulém díle našeho vyprávění jsme mírně opilí skočili v lese kousek za Ambergem. Dnes budeme v naší cestě do Bambergu pokračovat. Je pondělí ráno. Konečně mají opět otevřeno obchody (V neděli jsou totiž všechny obchody v celém Bavorsku zavřené). Hned ráno se stavujeme v Rewe, kde doplňujeme zásoby vody, které nám vyšly jen tak tak. Na to, že je všední den dopoledne, je v obchodě celkem živo. Nakupují především starší lidé (bavorští důchodci si nežijí věru zle). Přijíždí v pěkných autech, vyšňoření jako do divadla…

Bludice, 23. října 2013

Bavorsko na kole, den 5, díl 1. - Neunhof, Neunkirchen am Brand, Schlammersdorf, Hallerndorf

Minulý díl vyprávění o našem pivním putování po Bavorsku jsme skončili u pivovaru Wiethaler, kde jsme zůstali smutně koukat na ceduli oznamující uzavření hospody z důvodu dovolené. Hned druhý den ráno se k pivovaru opět vracíme, s cílem koupit na ochutnání alespoň nějakého toho lahváče. Pivovarská prodejna je ráno skutečně otevřená. Uvnitř dokonce prodává sama majitelka pivovaru. Kupujeme si tmavý Landbier a pšenici a dokonce se nám z paní podaří vymámit dvě skleničky. Sice prý „nejsou restaurace“,…