Pivní sexistická prasátečka

sepsala Bludice

26. července 2012 v 10:30

Tak tu máme první tipy pro letošní ročník sexistického prasátečka. A nebyl by to kompletní ročník, kdyby se mezi tipy neobjevil alespoň jeden z pivního světa. Tentokrát byl veřejností nominován Český pivní festival, jak nás pivaře ve svém článku na Světě piva upozornil Honza Kočka i s dotazem na to, zda je plakát skutečně až tak sexistický, aby si zasloužil nominaci do této soutěže. Osobně se domnívám, že to v obrovské konkurenci českých sexistických reklamních veleděl tento plakát nebude mít lehké a na příčky nejvyšší pravděpodobně nedosáhne. Každopádně se mi velmi líbí komentář od Weetka z něhož bych vypíchla toto: "Škoda, kdybychom se netočili pořád v kruhu hospodské oplzlosti a lá „Dívka Blesku“, dařilo by se srovnání kroku piva třeba s vínem asi líp.„

Zdroj: zenskaprava.cz

Nu, jedná se zatím o první vlaštovku, tak uvidíme, kolik dalších reklamních skvostů ze světa piva bude v letošním ročníku nominováno. Pokud máte nějakého kandidáta, můžete jej zaslat organizátorům soutěže až do konce září. A rovnou se s ním pochlubit i zde u nás v komentářích :)

A že ani v minulých ročnících nebyla o pivní kandidáty na sexistické prasátečko nouze, se můžete přesvědčit na domovských stránkách soutěže.

Již v roce 2009 se do nominací probojoval pivovar Rohozec svými pivními etiketami. Mimochodem, když jsme jeden den vypomáhali s prodejem lahváčů na Českém pivním festivalu, nakupovali toto pivo ve velkém množství především ruští návštěvníci. Kam se ovšem decentní řezaný Skalák hrabe na exportní Marinu. Odkazuji na cenzurovanou verzi etiket. Pokud chcete vidět etikety doslova v plné nahotě, klikněte na obrázek.

Zdroj: zenskaprava.cz

V roce 2010 nám dopřály české pivovary trochu oddychu, nicméně v minulém ročníku (2011) se mezi nominovanými objevili hnedle 3 pivovarští kandidáti a jedna hospoda. Prvním pivovarem byl Zlatopramen. Nu, přijde mi to balení spíš jako nudné klišé, než sexistická pohroma, ale na nominaci to evidentně stačilo :)

Zdroj: zenskaprava.cz

Budějovický Budvar si zasloužil nominaci za slogan na podpivníku: "Pardála jsem chtěl udělat říznýho. Protože pivo bez řízu je jako ženská bez dřezu.„ Vskutku hluboká myšlenka. Opravdu pánové kladete tak velký důraz na to, aby ženská vlastnila dřez?

Zdroj: zenskaprava.cz

Na pivo (Zlatopramen?) byla i reklama od Drinks Union, která prý kolovala elektronickou poštou s dotazem: „Chceš vidět pořádný prkno?“ Osobně vůbec netuším, jaké pivo tato reklama propagovala. Možná budou vědět naši čtenáři muži.

Zdroj: zenskaprava.cz

A sestavu nám tentokrát doplňuje lidová hospodská vtipnost pivního šenku Čtyři růže v Brně. Vtípek je to vlastně celkem roztomilý a člověk by se mu i zasmál, pokud by ho v různých obměnách nepotkával na každém pivním rohu co svět světem stojí.

Zdroj: zenskaprava.cz

Tato reklama byla vybrána jako nejvíce sexistická reklama pro rok 2011 odbornou porotou. Gratulujeme. Zajímavé je, že v závěsu za tímto hospodským pivním skvostem se dle odborné poroty umístilo Budvaří moudro s dřezem. To také obsadilo třetí místo v hlasování veřejnosti v kategorii „Další projevy sexismu“.

Nechme se překvapit, jak vysoko to dotáhnou naše pivovarská a pivařská sexistická prasátečka v tomto roce. Umístit se v soutěži není rozhodně snadné, neboť kromě malých hráčů (Pila Pasák) o příčky nejvyšší soutěží i velké a na první pohled seriozní společnosti (viz Komerční banka a její: "Užij si to hned napoprvé,„ vítěz dvou ze tří kategorií za minulý rok).

Sledujte Pivníky

Hledat piva, články, pivovary…