Články s tématem pivní turistika

Dle: abecedy data přidání
Strana: 1 2 3 4  • • •  6 7
Počet článků: 70

Bavorsko na kole, den 9 - Bayreuth, Windischeschenbach, Neuhaus

Ráno vstáváme brzy. Čeká nás dlouhá cesta přes pivní poušť v okolí Bayreuthu. Mnoho kilometrů musíme absolvovat téměř bez piva až do oblasti Zoiglů. Upřímně řečeno, až budeme příště plánovat podobný výlet, vezmeme to k Zoiglům raději spodem přes Pegnitz.

Do Bayreuthu z Nankendorfu vede Fränkische Schweiz Radweg. Zpočátku obyčejná lesní cesta, ale posléze se změní na rychle ubíhající asfaltku. V Obernsees uděláme nejspíš velkou chybu, když se rozhodneme asfaltový Radweg opustit…

Bludice, 10. února 2014

Bavorsko na kole, den 8 - Melkendorf, Oberleinleinter, Heiligenstadt, Aufseß, Heckenhof, Nankendorf

V minulém článku o našem pivním putování jsme se podívali do Bambergu, kde jsme na chvilku sesedli z kol a pohybovali se pěšky po městské dlažbě. Dnes ale již opět budeme pokračovat v cestě na kole.

Z Bambergu vyrážíme chvilku po poledni po Radweg Hochweg Fränkische Schweiz. Tentokrát se nejedná o žádnou asfaltovou cestičku, ale jedeme po klasické zpevněné lesní cestě. Je ve stínu stromů a jede se po ní příjemně. V Litzendorfu z Radweg sjíždíme na menší cyklostezky. Ta první nás vede do Melkendorfu, kde se nachází pivovar…

Bludice, 4. února 2014

Bavorsko na kole, den 7 a 8 - Bamberg

Konečně se po sérii cestovatelských článků dostáváme do Bambergu. Nečekejte ale žádný ucelený průvodce tímto krásným pivním městem. My jsme se zde v době naší letní dovolené vlastně pouze mihli a z rozsáhlé nabídky míst k navštívení jsme si vybrali pouze pár pro nás nejzajímavějších.

V Bambergu máme poprvé a naposledy za celou cestu zajištěné ubytování. Vybrali jsme si hotel Central, který nabízí ubytování pro cyklisty. Je to sice malinko dražší (ač na Bamberg vlastně zase až tak moc ne), ale máme jistotu, že nebudou žádné problémy s ustájením kola. A skutečně nejsou. …

Bludice, 16. ledna 2014

Bavorsko na kole, den 7 - Merkendorf a Memmelsdorf

Minulý díl našeho povídání o pivním putování po Bavorsku jsme zakončili kousek za Strassgiechem s dosti promoklým oblečením.

Ráno je sice ještě zamračeno, ale během dopoledne se nebe vyjasní a opět začne svítit sluníčko. Ten den ochlazení byl fajn, ale dnes již slunečné počasí velmi vítáme. Jednak nám uschnou věci a druhak předpokládáme, že budou otevřené pivní zahrádky a Kellery. …

Bludice, 6. ledna 2014

Bavorsko na kole, den 6, díl 2. - Hirschaid, Geisfeld, Schammelsdorf, Strassgiech

Minulý díl našeho povídání o cestě přes Bavorsko na kole jsme skončili v Kelleru Roppelt. Odtud vyrážíme směr Hirschaid. Ve Stiebarlimbachu (vesničce, kde sídlí pivovar Roppelt) narážíme opět na starou známou cyklostezku se stromem a půllitrem. Ta nás vede bezpečně po chodníku mimo silniční provoz. Ve Schnaidu míjíme budovy pivovaru Friedel, kde se vaří v minulosti vařila piva pro Keller na Kreuzbergu. Škoda, že místní obchod je zavřený, rádi bychom zkusili jejich nakuřované pivo, které na Kreuzbergu na čepu bohužel zrovna došlo. …

Bludice, 3. ledna 2014

Bavorsko na kole, den 6, část 1. - Kreuzberg a Roppelt's Keller

Předminulý díl povídání o našem pivním putování po Bavorsku jsme zakončili v „domě“ Dorfkelleru Lieberth. Ráno spokojeně vyspáváme, není kam spěchat. Naším dalším cílem je známý vrch Kreuzberg a jeho slavné Kellery, z nichž první otevírá v jedenáct hodin dopoledne. Ještě v polospánku vnímáme sládka, který se v Dorfkelleru zastaví pro dodávku a odjede kamsi za prací. V době když už jsme vzhůru opět projíždí kolem a jen tak nám přinese k snídani termosku kávy a dvě obložené housky. …

Bludice, 12. prosince 2013

Bavorsko na kole, den 5, díl 2. - Annafest

V minulém díle našeho seriálu o pivním putování po Bavorsku jsme shrnuli téměř všechny naše zážitky z pátého dne. Jedinou výjimkou byly chvíle strávené na Annafestu, pro které jsme si vyhradili samostatný dnešní článek.

Do Forchheimu dorážíme ve dvě hodiny. Městečko je to pěkné, ale poněkud zasekané automobilovou dopravou. Možná je to tím, že je část města rozkopaná a auta jsou vedena objížďkou. Ani my se méně příjemnému bloudění po městě nevyhneme. Prohlídneme si centrum, uděláme pár fotek, jukneme na několik místních pivovarů (většina z nich je momentálně stejně zavřená)…

Bludice, 6. listopadu 2013

Bavorsko na kole, den 5, díl 1. - Neunhof, Neunkirchen am Brand, Schlammersdorf, Hallerndorf

Minulý díl vyprávění o našem pivním putování po Bavorsku jsme skončili u pivovaru Wiethaler, kde jsme zůstali smutně koukat na ceduli oznamující uzavření hospody z důvodu dovolené. Hned druhý den ráno se k pivovaru opět vracíme, s cílem koupit na ochutnání alespoň nějakého toho lahváče. Pivovarská prodejna je ráno skutečně otevřená. Uvnitř dokonce prodává sama majitelka pivovaru. Kupujeme si tmavý Landbier a pšenici a dokonce se nám z paní podaří vymámit dvě skleničky. Sice prý „nejsou restaurace“,…

Bludice, 4. listopadu 2013

Bavorsko na kole, den 4 - Sulzbach-Rosenberg, Etzelwang, Hersbruck, Lauf

V minulém díle našeho vyprávění jsme mírně opilí skočili v lese kousek za Ambergem. Dnes budeme v naší cestě do Bambergu pokračovat. Je pondělí ráno. Konečně mají opět otevřeno obchody (V neděli jsou totiž všechny obchody v celém Bavorsku zavřené). Hned ráno se stavujeme v Rewe, kde doplňujeme zásoby vody, které nám vyšly jen tak tak. Na to, že je všední den dopoledne, je v obchodě celkem živo. Nakupují především starší lidé (bavorští důchodci si nežijí věru zle). Přijíždí v pěkných autech, vyšňoření jako do divadla…

Bludice, 23. října 2013

Bavorsko na kole, den 3 - Fischerfest a Amberg

V minulém díle našeho povídání o cestě do Bambergu a zpět na kole jsme skončili v lese kousek za Bodenwöhrem. Odsud ráno po vydatné borůvkové snídani vyrážíme směr Schwarzenfeld. Obávali jsme se toho, že cestu po malých cyklostezkách bude obtížné sledovat, ale nakonec se ukáže, že je výborně značená. Vlastně celou dobu jedeme po cyklostezce Regen – Naab, pojmenované podle dvou řek, které pro cyklisty propojuje. Trasa vede krásnou krajinou. Většinu času jedeme lesem a nakonec dorážíme k velkému jezeru Murnersee s neuvěřitelně čistou vodou. …