Články s tématem Bavorsko

Dle: abecedy data přidání
Strana: 1 2 3 4 5
Počet článků: 43

Bavorsko na kole podruhé, 5. den - Breitenlesau, Hochstahl, Sachsendorf, Huppendorf a Lohndorf

Ráno se probouzíme do dalšího krásného slunečného dne. Rychle posnídáme, sbalíme a vyrážíme z kopce dolů do pivovaru Krug. Otevírá již v devět ráno. V prostoru před pivovarskou hospodou panuje rušný shon. Pravda, jako zákazníci jsme zde, s výjimkou několika snídajících ubytovaných hostů, jediní, ale po prostranství se pohybují zaměstnanci pivovaru, kteří svižně staví velký stan. Od čtvrtka až do pondělí zde probíhá jakýsi festival. …

Bludice, 13. dubna 2015

Bavorsko na kole podruhé, 4. den - Pottenstein, Oberailsfeld, Waischenfeld

Ráno se probouzíme do krásného slunečného dne. Snad nám to vydrží. Na louce sušíme boty a ponožky a zkoumáme další naplánovanou trasu. Ta nás povede přes Francké Švýcarsko. Bohužel to vypadá, že mnoho pivovarů v této oblasti má zrovna dnes Ruhetag. Nu, uvidíme.

Po dosušení bot, vypití lahváčů nakoupených včera a sbalení věcí, vyrážíme směr Pottenstein. …

Bludice, 14. ledna 2015

Bavorsko na kole podruhé, 3. den - Kirchenthumbach, Pegnitz, Büchenbach

Celou noc je jasno a měsíc v úplňku nám svítí na stanovou plachtu. Ráno se ovšem probouzíme do dalšího zamračeného dne. Ale alespoň neprší. Děláme si kafe, čaj a dojídáme poslední zásoby jídla. Naštěstí je pondělí, takže budeme moci dokoupit proviant. Dnes nás čeká žíznivá cesta přes pivní poušť.

Jedeme dál po cyklostezce Haidenaab Radweg přes Mantel,…

Bludice, 18. prosince 2014

Bavorsko na kole podruhé, 2. den - Neustadt, Weiden

Ráno nás probouzí nepříjemný zvuk kapek deště dopadajících na stanovou plachtu. Sakra. Až do jedenácti hodin střídavě mrholí a lije jako z konve.  Naštěstí máme pár lahváčů v zásobě a tak po snídani popíjíme pivo a čekáme, zda se počasí trochu umoudří. Neumoudří se. Začne pršet ještě víc. Vlastně se spustí úplná průtrž mračen i s několika hromy a blesky. A to mělo být podle meteorologů polojasno s malými přeháňkami navečer. Dovolím si krátký spoiler. …

Bludice, 29. října 2014

Bavorsko na kole podruhé, 1. den - Waldsassen, Mitterteich, Falkenberg, Windischeschenbach, Neuhaus

Rok se s rokem sešel a Pivníci se opět vrátili s koly na místo činu, do Bavorska. Letos jsme naši trasu oproti loňsku lehce pozměnili, přidali několik pivovarů, které jsme vloni nenavštívili a vyřadili naopak ty, které se nám znovu navštěvovat nechtělo. V následujících několika článcích si povíme, jak naše náročná pivní cyklistická výprava letos probíhala. …

Bludice, 15. října 2014

Za bavorskými samospády do Dna pytle

Tak se nám v Praze otevřela nová nekuřácká pivnice. Ukrytá je za Botanickou zahradou Univerzity Karlovy v ulici Kateřinská. My jsme se o ní dozvěděli šťastnou náhodou díky reklamnímu banneru na stránkách pivni.info, který inzeroval novou hospodu mimo jiné s bavorskými pivy z dřevěných soudků. Bylo jasné, že sem musíme vyrazit… a aby nám ty soudky náhodou žízniví návštěvníci nevypili, vyrazili jsme raději hned první den na slavnostní otevíračku.

Hospůdka se jmenuje Dno pytle a její prostory jsou velmi skromné. V horní části je jedna malá místnost s pár stolky a židlemi…

Bludice, 12. května 2014

Bavorsko na kole, den 10 - Falkenberg, Mitterteich, Waldsassen

A je to tady. Čeká nás poslední den našeho putování po Bavorsku a zároveň druhý den Zoiglování po Hornofalckém lese.

Ráno se od našeho nocležiště vracíme kousek zpátky po silnici a konečně nacházíme Waldnaabtal Radweg, která nás vede do Falkenbergu. Cyklostezka je to náročnější, po lesních cestách, dosti kopcovitá i kamenitá, ale vede moc pěknou přírodou a při příjezdu do Falkenbergu se nám jako bonus naskýtá krásný výhled na zdejší hrad. …

Bludice, 14. února 2014

Bavorsko na kole, den 8 - Melkendorf, Oberleinleinter, Heiligenstadt, Aufseß, Heckenhof, Nankendorf

V minulém článku o našem pivním putování jsme se podívali do Bambergu, kde jsme na chvilku sesedli z kol a pohybovali se pěšky po městské dlažbě. Dnes ale již opět budeme pokračovat v cestě na kole.

Z Bambergu vyrážíme chvilku po poledni po Radweg Hochweg Fränkische Schweiz. Tentokrát se nejedná o žádnou asfaltovou cestičku, ale jedeme po klasické zpevněné lesní cestě. Je ve stínu stromů a jede se po ní příjemně. V Litzendorfu z Radweg sjíždíme na menší cyklostezky. Ta první nás vede do Melkendorfu, kde se nachází pivovar…

Bludice, 4. února 2014

Bavorsko na kole, den 7 a 8 - Bamberg

Konečně se po sérii cestovatelských článků dostáváme do Bambergu. Nečekejte ale žádný ucelený průvodce tímto krásným pivním městem. My jsme se zde v době naší letní dovolené vlastně pouze mihli a z rozsáhlé nabídky míst k navštívení jsme si vybrali pouze pár pro nás nejzajímavějších.

V Bambergu máme poprvé a naposledy za celou cestu zajištěné ubytování. Vybrali jsme si hotel Central, který nabízí ubytování pro cyklisty. Je to sice malinko dražší (ač na Bamberg vlastně zase až tak moc ne), ale máme jistotu, že nebudou žádné problémy s ustájením kola. A skutečně nejsou. …

Bludice, 16. ledna 2014

Bavorsko na kole, den 7 - Merkendorf a Memmelsdorf

Minulý díl našeho povídání o pivním putování po Bavorsku jsme zakončili kousek za Strassgiechem s dosti promoklým oblečením.

Ráno je sice ještě zamračeno, ale během dopoledne se nebe vyjasní a opět začne svítit sluníčko. Ten den ochlazení byl fajn, ale dnes již slunečné počasí velmi vítáme. Jednak nám uschnou věci a druhak předpokládáme, že budou otevřené pivní zahrádky a Kellery. …